Fandom

Адміністративний захват

265статей у
цій вікі
Add New Page
Обговорення0 Share

Ніхто не сперечається, що адміністратор - центральна фігура на будь-якої вікі. У більшості випадків саме від нього залежить, наскільки успішною буде вікі, а вікі-спільнота - великою і дружною. Щоб досягти цього, адміністратор повинен мати ряд якостей, наслідувати певну філософію, інакше шлях до успіху стане дуже довгим або не закінчиться ніколи.

Звичайно, приведені нижче принципи роботи адміністратора не є суворим правилом і, швидше за все, ми перерахували тільки основні з цих принципів проте наслідуючи ці поради, ви точно не "захворієте" адміністративним захватом [1].

Принципи зформовано і викладено отут

Адміністратор повинен...

  • ...бути зразком для наслідування. Це той учасник, на якого повинні рівнятися інші учасники вікі. Він залишається ввічливим у будь-якій запеклій суперечці він завжди вибирає слова і вирази для спілкування з учасниками, від нього ви не почуєте різких і категоричних висловлювань, він прагне завоювати довіру усіх учасників вікі.
  • ...підтримувати учасників вікі. І інші учасники вікі повинні відчувати цю підтримку. Присутність адміністратора зобов'язана стабілізувати будь-яку важку ситуацію. Він готовий згаяти час, щоб роз'яснити свою позицію і вислухати думки усіх сторін конфлікту. Навіть якщо його дратує поведінка когось з учасників, він завжди готовий допомогти йому у вирішенні будь-якої проблеми.
  • ...відноситися до усіх з розумінням. Адміністратор знає, що не може зробити усіх учасників щасливими, тому старається, в першу чергу піклуватися про співтовариство в цілому, але відноситься до усіх учасників з розумінням і повагою. Він співпереживає усім, навіть заблокованим учасникам. Якщо йому не вдасться порозумітися з учасниками, то він не триматиметься за свої повноваження адміністратора.
  • ...бути інформованим. Ці учасники - справжні фанати теми вікі, і намагаються зробити усе, щоб зробити вікі ще краще. Вони знають, як краще представити той або інший матеріал, знають, як працює сама вікі, люблять свій вклад на вікі і завжди готові вчитися і дізнаватися щось нове!
  • ...розуміти, що він - не головний. Адміністратор розуміє, що він не є одноосібним власником вікі а тільки допомагає управляти вікі і рухати її до успіху разом з усіма учасниками вікі-співтовариства.
  • ...діяти рішуче тільки, коли це необхідно. У будь-якому конфлікті адміністратор прагне знайти компроміс ніколи заздалегідь не відкидаючи спірні думки і пропозиції. Він знає, що сказати "не можна" або "Заборонено" - простіше і швидше, ніж шукати цей компроміс, але ніколи не йде по цьому шляху.
  • ... уміти слухати. Адміністратор ніколи не роблять скороспішних висновків не прагне вершити миттєвий суд. Замість цього він завжди спілкується з учасниками конфлікту, намагається зрозуміти його причини, а рішення приймає тільки маючи повну інформацію. Також адміністратор завжди відкритий для ідей учасників про те як можна поліпшити саму вікі або матеріали, що викладаються на ній.
  • ... знати, що він - не досконалість. Адміністратор завжди готовий змінити свою думку, якщо розуміє, що воно - неправильне. Він виносить вердикт, намагаючись врахувати думки усіх учасників вики, а не виходячи тільки зі своєї особистої думки.

Адміністративний захват у вікі — особливий стан свідомості, характерний для учасників, що мають адміністраторські повноваження; окремий випадок синдрому вахтера. Суть цього стану полягає в захваті своєю владою над іншими учасниками і неускладненому користуванні "табельним" плюсометом.

Захоплений адміністратор вважає, що присвоєний йому співтовариством статус дозволяє рефлекторно визначати правих і неправих у будь-якому конфлікті і нещадно карати того, хто здався йому винним.

Характерна особливість "захопленого" світосприйняття проявляється в усвідомленні хворим зловживаного характеру своїх дій, збалансованому непохитною упевненістю, що усі його дії спрямовані тільки на благо Вікі в цілому.

Девіз захопленого адміна :
"Зараз я розберуся, хто винен, і покараю кого попало"!

Легкі форми виліковуються попередженням, важкі - зняттям повноважень.

Посилання

Примітки

  1. Для прихильників джиу-джитсу, дзю-до, айкі-до, тае-квон-до, кург-фу та інших тай-дзі-цюань персонально повідомляємо: у цій статті в слові захват наголос на перший склад — за́хват, рос. "восторг"; не плутати із звичним Вам захва́т-кидок-утримання.

Випадкова вікі