FANDOM

21 квiтня 2010 року
Газета "По-Київськи"

Військовослужбовцям хочуть обмежити верхню межу пенсій і «компенсувати» це підвищенням пенсійного віку. На думку Сергія Тігіпка, виходити на пенсію в 38–40 років — зарано. Підставою для виходу на пенсію уряд пропонує не 20 років вислуги, а досягнення 55-річного віку для чоловіків і 50-річного — для жінок за умови, що вони присвятили війську хоча б два десятки років, — повідомляє «Газета по-киевски».

Військові вже звикли, що їх розглядають як джерело заощадження, і зайвий раз переконаються в цьому, вважає директор військових програм Центру Разумкова Микола Сунгуровський. Причому нововведення вдарить насамперед по «бойовому духу» не змінної частини армії, а постійної.

«Небезпечно чіпати те, що залишилося, фундамент армії. Запровадження поняття „вислуги років” відбулося не просто так, це визнання того, що військова служба разюче відрізняється від державної, — пояснює знавець. — Приймаючи присягу, військовий бере на себе якусь відповідальність, і вона компенсується пільгами. Скасувати їх — означає прибрати те, що робить армію армією».

У військового немає додаткового джерела заробітку, говорить пан Сунгуровський, він 24, а не 8 годин знаходиться на службі. І цілком може вирішити: навіщо протирати на ній штани до далекої пенсії, якщо можна добре заробляти як цивільний? Та й поняття «велика пенсія», як виявилось, досить обтічне: близько 4000 грн. виплачує держава Миколі Сунгуровському, який вийшов у відставку у званні полковника (причому в цю суму входять надбавки за різні заслуги). Таку пенсію може спокійно заробити, наприклад, керівник планового відділу або головний енергетик підприємства в структурі «Укртелекому» або «Укрпошти».

«Напевно, Пенсійному фонду є за що боротися, але всі ці грошові забезпечення, пенсії та пільги потрібно вирівняти в рамках держави, а не лише Збройних сил, — вважає пан Сунгуровський. — Військова служба — це сукупність обов’язків і прав, і міняти в ній окремі аспекти могло прийти в голову тільки менеджерам типу пана Тігіпка».

Випадкова вікі