FANDOM

Чому вік має значення

На Заході оголошення про пошук кандидата із вказівкою вікових обмежень може закінчитися для роботодавця судовим позовом. У нас все інакше.

Невелике дослідження Інтернет-сайтів і газет, що допомагають в пошуку співробітників або роботи, показало: 90% всіх оголошень можуть служити підставами для звинувачень в дискримінації за віковою ознакою. Ставлення до віку в Україні і цивілізованих країнах відрізняється кардинально. Для західних компаній цілком нормально взяти на роботу фахівця у віці 50 і навіть 60 років. У нашій країні це проблематично. Ставлення до віку працівників у нашій країні схоже на ситуацію в деяких азіатських фірмах, де підлеглі не можуть бути старше керівника.

Нове мислення

У більшості випадків роботодавці не мотивують вікові обмеження. Про справжні причини можна тільки здогадуватися.

Люди, що жили в двох епохах, внутрішньо прив'язані до радянського часу, і не завжди готові працювати в компанії, що веде бізнес по світовим стандартам капіталістичних ринків і жорстко орієнтована на фінансові показники. Таким чином, вік опосередковано впливає на можливості працевлаштування людини і істотно скорочує кількість компаній, в яких він міг би працювати. Серед прикладів - заміщення посад директора великого заводу (вимога клієнта - не старше 50 років, але переважно - молоді кандидати), керівника нафтовидобувної компанії, а також гендиректора нафтохімічного холдингу (не старше 45 років). Мотивація замовників все та ж - потрібні люди з новим менталітетом.

На відміну від західних компаній, наші скоріше візьмуть «занадто молодого» (за міжнародними мірками) гендиректора, ніж «дуже старого». Це може позначитися на якості керівництва, адже деякі управлінські здібності отримуються тільки з віком. В результаті - багато сучасних молодих менеджерів, хто волею випадку «вознісся» на вищі управлінські посади, геть забувають, що керувати вони повинні в першу чергу людьми, і лише потім процесами і фінансовими потоками.

Ще один черговий мотив роботодавця, який вводить віковий ценз, - літня людина не зможе вписатися в сформовану команду молодих менеджерів.

Жіноче питання

Більшість консультантів вважають, що вікові обмеження проявляються ще частіше, якщо кандидати - жінки. Лише в деяких випадках з-за специфіки посади обов'язково потрібен чоловік (наприклад, передбачаються часті відрядження в регіони). Все частіше кандидату-чоловікові віддається абсолютно невиправдане перевагу, причому часто незалежно від віку кандидата-жінки.

У роботодавців свої мотиви. Одні вважають, що жінка «у віці» не зможе керувати молодим чоловічим колективом, інші - що жінки після сорока менш енергійні і амбітні. Бувають, звичайно, і винятки: випадки, коли клієнт хоче найняти співробітника, у якого всі сімейні проблеми в минулому, і наполягає на кандидатурі жінки не молодше 45 років і обов'язково з дітьми, вже окончившими школу.

Керівники великих компаній на питання про віковий ценз в один голос заявляють: у нас такого немає.

«Фіксованого стандарту за віком для менеджерів у нас не існує, - заявляє адміністративний директор ЕКЗ „Лебедянський“ Олексій Молчанов. - Практично ж середній вік ключових менеджерів центрального офісу - 32 роки».

У «Вимпелкомі», наприклад, повідомили, що вікового цензу як такого в компанії немає, але «стандартно ми розглядаємо кандидатів не старше 45 років».

Від дискримінації за віковою ознакою не застрахований ніхто. Причина не тільки в менталітеті старшого покоління, але і в стереотипах роботодавців. Проте незабаром ситуація буде змінюватися. Фахівці стверджують, що на вітчизняному ринку зростає дефіцит менеджерів верхньої і середньої ланки і що вік у цьому зв'язку стає другорядним критерієм.

Джерело: http://www.jobway.ru

Випадкова вікі