Fandom

РСД-10

265статей у
цій вікі
Add New Page
Обговорення0 Share

Із усіх видів озброєння, що їх страшенно боялися америкоси, і першими пустили під автоген за горбачовськими договорами, були:

  • ТУ-160, стратегічний ракетний авіаційний крейсер, піндосівський код Black Jack (тільки без курв)
  • Рухомий комплекс стратегічних ракет СС-20 - за піндосівською класифікацією, в Совкові особливо обдаровані знали його як РСД-10)
  • БЖРК - бойовий залізничний ракетний комплекс.
RSD 10 01.jpg

Все, що лишилося від булої моці

Отже, РСД-10

РСД - Ракета Середньої Дальності, 15Ж45 входила до складу пересувного ґрунтового ракетного комплексу (ПҐРК) "Піонер"

"Піонер" (Індекс ДРАУ [1]- 15П645, за договором РСМД [2] - РСД-10, по класифікації МО США і НАТО : SS - 20 mod.1 Saber, російськ. Шабля) - радянський пересувний ґрунтовий ракетний комплекс (ПҐРК) з твердопаливною двоступінчатою балістичною ракетою середньої дальності 15Ж45.
Головний розробник - Московський інститут теплотехніки (МІТ).
Прийнята на озброєння в 1976 році.

У 1980 році на озброєння прийнятий ПҐРК Піонер-УТТХ (індекс комплексу 15П653, індекс ракети 15Ж53, по класифікації НАТО - SS - 20 mod.2 Saber) з поліпшеними ТТХ (максимальна дальність стрільби 5500 км).

Склад (коротко)

До складу ракетного комплексу РСД-10, як правило, входили:

  • стаціонарний і пересувний командні пункти з комплексом засобів бойового управління і зв'язку
  • три бойові ракетні комплекси - ракетні дивізіони, що мали в складі :
    • по три (до 1977 р. - по дві) самохідних пускових установки (СПУ) 15У106 (15У136 для 15Ж53) з ракетами 15Ж45 (15Ж53) в транспортно-пускових контейнерах 15Я107, розміщених на пускових установках на базі 6-осного длиннобазного шасі МАЗ-547В
    • командний пункт дивізіону, що перебував на комплексі 15П645 з машини підготовки пуску 15В56 (до 1977 р.), 15П645К - з 15В116, а на комплексі 15П653 - з машини підготовки пуску 15В132 і машини зв'язку 15В82
    • дві машини - дизельні електростанції 15Н1061М
    • машину-їдальню 15Т117 і машину-гуртожиток 15Т118
    • машину бойового поста 15Я56 на базі бронетранспортера БТР-60ПБ з системою наземної навігації 15Ш39 і кулеметною баштовою установкою "Грім" з кулеметом "Утес" НСВТ-12,7 мм
    • машину чергової зміни охорони і оборони 15Я55 з комплектом засобів охорони, озброєнням і засобами життєзабезпечення варти.
    • Транспортно-перевантажувальні засоби (транспортно-перевантажувальний агрегат 15Т116 і транспортно-перевантажувальний візок 15Т140)
  • з 1977 р. стаціонарні спорудження 15У111 для розміщення пускових установок на стаціонарній бойовій стартовій позиції полку і забезпечення бойового чергування пускових установок в 5-хвилинній готовності до пуску.
  • Ракета 15Ж45 мала два маршеві ступені і агрегатно-бойовий блок з головною частиною, які стикувалися між собою за допомогою сполучних відсіків.

Про застосування

В процесі експлуатації ракета, поміщена в герметичний транспортно-пусковий контейнер, розміщувалася на самохідній пусковій установці (СПУ), виконаній на базі автомобільного шестиосного шасі МАЗ-547В підвищеної прохідності.
Окрім ракети на шасі розташовувалися необхідні агрегати і устаткування для контролю за технічним станом ракети і проведення пуску.

Незважаючи на солідну вагу (84 т) і габарити (довжина - 19,316 м, ширина 3200+40 мм, висота 4375 мм) СПУ мала порівняно високу швидкість (до 40 км/год), пересувалася по дорогах з будь-яким покриттям, легко долала метрові броди, рови шириною до 3 м і підйоми до 15 град. і мала радіус повороту 22±1 м, що дозволяло широко використовувати існуючу мережу доріг.

Пуск ракети міг бути зроблений або із спеціального укриття гаражного типу на основній позиції (спорудження 15У111 "Крона"), або з однією з підготовлених в геодезичному відношенні польових позицій.

Перед цим пускова установка вивішувалася на домкратах і горизонтувалася. Пуск ракети робився за допомогою порохового акумулятора тиску, що викидав її з контейнера. Після досягнення безпечної висоти, включався маршевий двигун першого ступеня. Операції по передстартовій підготовці і пуску проходили в автоматичному режимі після отримання спеціальної команди з пункту управління.

Пуск ракет міг бути зроблений з однією з польових позицій або із споруджень "Крона" в строк сумірний з підлітним часом бойових блоків супротивника з території країн Західної Європи.
Згортання комплексу і підготовка до маршу для зміни позицій займала близько години. Розгортання з маршу (вивішування, горизонтування, геодезична підготовка)- також близько години.
Споруди дозволяли значно обмежити контроль за комплексами "Піонер" з боку засобів розвідки потенційного супротивника. "Крона" є збірною металевою спорудою з розсувним дахом.

В історії

У 1987 році на бойовому чергуванні і в арсеналах знаходилися 650 ракет. З них дві третини були призначені для знищення об'єктів в Європі і на Близькому Сході і приблизно одна третина для знищення об'єктів в Азії і США.

Обидва комплекси експлуатувалися до 1991 року і були ліквідовані відповідно до умов Договору про РСМД. Перші ракети знищувалися в Читинській області методом пуску. Особливий інтерес викликали ракети "Піонер", що знаходилися в експлуатації понад 10 років. Усі проведені з 26 серпня по 29 грудня 1988 року 72 пуски пройшли успішно. Пізніше в районі полігону Капустін Яр була застосована інша технологія ліквідації - вибухом ракет без витягання їх з пускових контейнерів. Шасі пускових установок комплексу після проходження спеціальної процедури демонтажу, що виключає їх застосування по основному призначенню, могли в різних варіантах використовуватися в народному господарстві.

Анон запитає:

А до чого тут Україна

43 Ракетная армия, штаб которой находился в г. Винница.*

У чому лулзи

  • Коли комплекс їхав по ріденькому березнячку рівненського лісу, трощачи берізки з ненавистю Лесевих героїв, виявити, навіть з супутника, точку і момент пуску було практично неможливо.
  • Якщо і виявлявся момент пуску, до моменту протидії екіпаж встигав забратися геть.

Фейл

  • Як Ти зрозумів, старі ракетники, коли їм довелося власноруч розпилювати те, що роками терлося ганчірочкою і хекався кожен квадратний сантиметр, плакали, як діти.

Почитай

Примітки

  1. Державне ракетно-артилерійське управління
  2. (Про скорочення) ракет середньої та малої дальності - одного із тих історичних горбачовських договорів, коли в бувшому Совкові порізали на брухт кращу мілітарну техніку, а америкоси у себе під договори підвели старе лайно.

Випадкова вікі