FANDOM

Реактивна система залпового вогню «Смерч»

Smer4 01

На позиції

Історія

РСЗВ «Смерч» — достойний нащадок БМ-13 «Катюша», що називалася в роки 2-ї Світової «сталінськими органами». Прийнята на озброєння в 1987 році, і досі оцінюється, як найпотужніша вундервафля в своєму класі у світі.

Система розроблена на початку 80-х років ДНДП «Сплав» (м. Тула) в співпраці з більш ніж 20 іншими підприємствами СРСР. Проектування почалося під керівництвом генерального конструктора «Сплав» — А. Н. Ганічева,, а закінчилося під керівництвом — Г. А.Дєнєжкіна.

Ряд принципово нових технічних рішень, втілених в конструкції цієї системи і реактивного снаряда, дозволяє віднести її до абсолютно нового покоління зброї подібного роду. Створивши РСЗВ MLRS, американці дійшли висновку, що дальність стрільби 30-40 км є граничними для РСЗО. Подальше її збільшення призводить до занадто великого розсіювання снарядів.

Розроблені для РСЗО «Смерч» реактивні снаряди мають унікальну конструкцію, що забезпечує точність попадання, що в 2-3 рази перевищує аналогічний показник зарубіжних систем реактивної артилерії.

РСЗВ 9К58 «Смерч» із-за великої дальності стрільби і ефективності ураження цілі близька до тактичних ракетних комплексів, тому разом з ними випробовувалася і приймалася на озброєння у військовій частині 42202.

Smer4 02

Вогонь веде батарея

У 1989 році вийшла модернізована модель РСЗВ 9А52-2.

Нині РСЗО «Смерч» перебуває на озброєнні армій Росії, України, Білорусі, Кувейту і Об’єднаних Арабських Еміратів. Інтерес до придбання вундервафлі виявили представники Індії і Китаю.

Склад

До складу РСЗО"Смерч" входять такі бойові засоби:

  • Бойова машина (БМ) 9К58 ;
  • Транспортно-заряджаюча машина 9Т234-2 ;
  • Реактивні снаряди ;
  • Учбово-тренувальні засоби 9Ф827;
  • Комплект спеціального арсенального устаткування і інструменту 9Ф819;
  • Комплекс засобів автоматизованого управління вогнем (КСАУО) 9С729М1 «Слепок-1»;
  • Автомобіль для топографічної зйомки 1Т12-2М;
  • Метеорологічний комплекс радіопеленгації 1Б44.
  • Пускова установка складається з артилерійської частини і чотиривісного шасі автомобіля високої прохідності МАЗ-543.
  • Артилерійська частина змонтована в кормі колісного шасі, а попереду знаходяться кабіна водія (ліворуч по ходу руху) моторно-трансмісійне відділення і кабіна екіпажа, в якій розміщені засоби радіозв’язку і апаратура системи управління вогнем.
  • РСЗВ забезпечує бойові і експлуатаційні характеристики у будь-який час доби і року в діапазоні приземних температур від +50 до −50С.

ТТХ

Тактико-технічні характеристики

  • Калібр 300 мм
  • Дальність стрільби
    •  — максимальна 90 км
    •  — мінімальна 20 км
  • Час повного залпу 40 с
  • Кількість направляючих 12
  • Маса основного РС 800 кг
  • Маса БМ 33,7 т
  • Бойовий розрахунок 3 чол
  • Час заряджання 16 хв
  • Час від займання непідготовленої позиції довідкриття вогню 5-6 хв
  • Площа враження одним залпом 67,2 га
  • Кількість возимих РС на ТЗМ 12

У чому він?

«Смерч» — ця зброя нового якісного рівня, він не має аналогів по дальності і ефективності вогню, площі поразки живої сили і бронетехніки.

Якщо

  • «Град» накриває площу в 4 га на відстані 20 км,
  • «Ураган» — 29 га на дальності 35 км,
  • MLRS — 33 га на відстані 30 км
  • то у «Смерча» площа поразки фантастична — 67 га (672 тис. кв. м) при дальності залпу від 20 до 70 км, в найближчій перспективі — і до ста.

Причому «Смерч» спалює усе, навіть бронетехніку.

Стрільба може вестися поодинокими снарядами або залпом.

Повний залп бойової машини робиться за 38 секунд. Запуск снарядів забезпечується з кабіни бойової машини, або за допомогою виносного пульта.

Потужність залпу трьох установок РСЗВ «Смерч» за ефективністю дорівнює «роботі» двох бригад, озброєних ракетними комплексами 9К79 «Точка-У».

Залп однієї машини накриває площу 672 тис. квадратних метрів. Залп 12 ракет 9М55К з касетними осколково-фугасними елементами накриває площу 400 000 кв. м.

Для коригованого снаряда «Смерча» характерно також і те, що з його 800 кг — бойова частина складає 280 кг — це ідеальне співвідношення між маршевим двигуном і вражаючими елементами.

У касеті 72 боєприпаси вагою 2 кг Кут зустрічі їх з ціллю (із землею, окопами, бойовою технікою супротивника) — не як у звичайного снаряда — від 30 до 60 градусів а (за рахунок особливого пристрою) строго вертикальний — 90 градусів. Конуси таких «метеоритів» запросто дірявлять башти, верхнє покриття бронетранспортерів, бойових машин, САУ, де броня не дуже товста, та і кришки танкових трансмісій.

Модернізація БМ 9А52-2 в частині введення апаратури бойового управління і зв’язку (АБУС) і автоматизованої системи управління наведення і вогнем (АСУНО) дозволила додатково забезпечити:

  • автоматизований високошвидкісний прийом (передачу) інформації і захист її від несанкціонованого доступу,
  • візуальне відображення інформації на табло і її зберігання;
  • автономну топоприв’язку і орієнтування БМ на місцевості з відображенням на електронній карті;
  • автоматизований розрахунок установок стрільби і даних польотного завдання;
  • безприцільне наведення пакету направляючих без виходу розрахунку з кабіни.

Важливий вклад в підвищення бойової ефективності РСЗО «Смерч» внесла автоматизована система управління вогнем «Віварій»

А лулзи?

  • Лулзи може ловити лише той, хто стріляє. Бо той, по кому стріляють — усьо, аріведерчі, бамбіно! У найближчому майбутньому стає перед Спасителем.
  • Дана РСЗВ стоїть на озброєнні 107 реактивного артилерійського полку СВ ЗСУ

Де почитати

Примітки

Випадкова вікі