FANDOM

Зазвичай під тазіком мають на увазі автомобіль Автоваза. Ця автомайстерня клепає ТАЗи з періодичними рестайлінгами вже 40 років.

Проте, зважаючи на спільну технологічну платформу і якість збірки і комплектуючих до тазиків відносять і іншу продукцію під маркою Ваза.

VAZ fiat-124.jpg

Прототип всія ТАЗів - Фіат-124

Загальні властивості

За усіма ознаками є низькоякісним овочевим авто.

Вимагають постійних дрібних полагоджень, низька вартість яких компенсується частотою. Чи навпаки. Втім, справедливості ради варто відмітити, що останні моделі Ваза ("Пріора", "Калина", частково "десятка") є цілком придатними автомобілями прийнятної якості c пристойним зовнішнім виглядом, хоча і поступаються іномаркам за багатьма показниками.

В Україні

Везуть комплектуючі з Волзьких берегів (точно, аноне - де Віщий Олег робив мстю нерозумним хозарам), а потім десь у Луцьку на колінах збирають їх в перервах між збиранням БМВ.

Поцієнти

Кохаються наступними власниками:

  • Біднотою, якій треба регулярно і дешево добиратися з пункту А в пункт Б без особливих вимог до комфорту.
  • Гопотою, що накопила на свій перший тазок. Нерідко еволюціонує в сракера, початком перетворення можна вважати момент, коли власник заклеює пляму іржі наклейкою "Sparco".
  • Бабою Василиною для перевезення недорозвинених помідорчиків в не менш радіоактивну дачну шестисотку.
  • Дядьком Ахмедом, щоб возити помідорчики з Кавказу до Києва. а також земляків.
  • Дідком-пенсіонером, який усе життя копив на копійку, а тепер жалко розлучатися з нею.

Не так давно на головному форумі вазоводів заборонили говорити правду про вази. Що, до речі цілком природно - вазівські форуми дуже толерантні до критики і поливання гівном, на відміну від тих же форумів іномарок, де банять за будь-яку образу марки. [1]

VAZ 2101.jpg

ВАЗ-2101 трохи тюнінгофаний

Люті різновиди сабжу

Жигулі-класика

Жигулі - те, з чого усе розпочиналося, сама довгоживуча модель Автоваза. Практично усі моделі часто називають просто по номеру: двійка (2102) трійка (2103), четвірка (2104, 21043, 21047) і т. д. Дещо вибивається з ряду найперша модель (2101) яку називають "копійка", чи навіть "копелан". Взагалі кажучи, по номеру прийнято називати практично усі вазовские моделі, за винятком "Ниви", "Пріори", "Калини" і маловідомого мінівена "Надії", проте "дев'ятки", "десятки" і їх похідні "жигулями", строго кажучи, не являються.

ВАЗ-2101

VAZ 2102.jpg

Юнівьорсал 2102

19 квітня 1970 року з головного конвеєра заводу зійшли перші шість примірників ВАЗ-2101 "Жигулі", в ужитку "копійка". Авто було легальне скоППжджено з італійської моделі "FIAT-124", правда, з внесенням маси змін в конструкцію, бо оригінальний італійський віз не міг довго пересуватися по клімату і дорогам СРСР. Збиралося, здебільшого, з локалізованих комплектуючих. Найзначиміші поліпшення були такі: збільшений дорожній просвіт і посилена підвіска, оскільки наші дороги - самі дорожні дороги серед доріг у всьому світі. Не забули додати і "кривий стартер", щоб можна було завестися у будь-яких умовах: від акумулятора, що сів, до ядерної війни.

Була прироблена така корисна опція, як бічне дзеркало заднього виду, розподілвал в двигуні був перенесений в голівку, а відстань між циліндрами збільшена, що дало, надалі, можливість для тюнінгу як заводського, так і стрітсракерського. Дискові гальма були замінені на барабанні (бо нєхуй). А ще запиляли "підсос" (якось "підсмок" взагалі хуйзнашо).

Хоча машина була абсолютно без всяких надмірностей і навіть навпаки - спартанським возом з дахом, радянській людині вона здавалася зорельотом, що ОЦЕ ВОНО сіло на полі позаду від його Жеребилівки. Як говорили у той час: їде, тепло усередині, дощ не крапає - що ще потрібно? [2]

Коротше кажучи, всі люто раділи - і дорослі, і малюки - бо у Тій країні почало випускатися ЩОСЬ, відмінне від ЗАЗа і Москвича.

VAZ 2103.jpg

Перша "Лада" ВАЗ-2103

ВАЗ-2102

У 1971 році завод випустив ВАЗ-2102 з кузовом "універсал", щоб дати, нарешті, радянським дачникам (яким її ніхуя не продавали, а тільки видавали за списками в автогосподарствах) можливість розвозити розсаду і викорчовувати пні на своїй ділянці. По суті машина була тим же Fiat - 124 Familiare з тими ж характеристиками, що і "копійка". Правда, машина вигідно відрізнялася від ВАЗ-2101 слабкою герметизацією салону від пилу з боку задніх дверей і пари бензину через горловину бензобака чим цілком могла скласти конкуренцію газенвагенам нацистів

ВАЗ-2103

У 1972 році завод представив нову модель, розроблену спільно з Фіатом, - ВАЗ-2103 (той же Fiat 124 Speciale).

Машинка пішла в серію в 1972 році. Перші півтори тисячі машин комплектувалися спартанським салоном від 2101, який був пізніше замінений на оригінальний, і повністю приховував металеву обробку усередині. Машина оснащувалася 72-сильним двигуном ВАЗ-2103 і мала пекельний для того часу розгін до 100 км/год за 17 секунд. Машина серед покупців того часу вважалася дуже престижною порівняно з тією ж "копійкою". Добре гнила, отже до нашого часу дожило їх небагато.

VAZ 2104.jpg

Юнівьорсал ВАЗ-2104

Тому "трійка", що добре збереглася з бубонцями з повністю оригінальним екстер'єром виглядає просто раритетом і антикваріатом, на відміну від бидло - "шохи".

До речі, більш розфуфирені мармулєдочки 2103 - це вже не "ЖигУль", а "Лада"

ВАЗ-2104

VAZ 2105.jpg

ВАЗ-2105-тий "чумазик"

В 1984 році керівництво таки вирішило дати дачникам продовження другої моделі - ВАЗ-2104. Від газенвагена 1971 року машину відрізняла більше продумана конструкція задніх дверей, наявність обігріву заднього скла і склоочисника. Наявність сильніших задніх пружин дозволила позиціонувати її вже як вантажівку. Славилася своїм містким багажником при складених задніх сидіннях, непоганою вантажопідйомністю і лютою жорсткою підвіскою. Усе це в спайці із спартанською обробкою від ВАЗ-2105 було відмінним рішенням для перевезення розсади на дачу разом з холодильником і тещею на додаток. Остаточно (вже у версії 21047) прибрана зі стапелів заводу лише в 2003 році, подальша збірка передана на завод ІжАвто (і, мабуть, трохи до нас в Луцьк). Модифікації моделі включають 2 варіанти обробки салону (від ВАЗ-2105 і від ВАЗ-2107) і різні варіанти двигунів (також від інших моделей). Згодом з'явився навіть дизель (К.О. каже - "В очі не бачив").

ВАЗ-2105

VAZ 2106.jpg

Щахід-мобіль

В 1980 році була випущена легенда вітчизняного автопрому, улюблена машина чОтких пацанчиків, вуличних стрітсракерів, голоти, таксистів і пенсіонерів - ВАЗ-2105 (нині - LADA 2105). До цього дня машина продовжує призводиться на верфях волзького автозаводу бо дешеваааа.... (Хуйню написав, бо вже випуск припинено) Є самим голотівським возом із спартанським управлінням, обробкою і моральним застаріванням. Іноді зветься "чумазиком" за абсолютно негарну (на відміну від попередників) і вічно брудну приладову панель, а також за постійно зальопаний дорожніми лайнами капот.

ВАЗ-2106

1974 року конструктори заводу, піднабравшись досвіду, вирішили вже робити нові моделі самостійно. Результатом цих дій вийшло в світ творіння під найменуванням ВАЗ-2106 (шестірка, шоха, шиха, горобець, Шарік, шихта, шишка, шамон, джміль, шаперка, шаху, шахід дуля, шорик, шизгарик, шольц, шершень).

Vaz 2107.jpg

Вважай - Мерс...2107

Це був вже не коППздинг, а рестайлінг ВАЗ-2103. Машина була відносно дешева, мала комфортніший салон і управління, а також якість, порівняно з ВАЗ-2103, попри те, що нічим від "троячки" і не відрізнялася. Головними нововведеннями були підголовники на передніх сидіннях і двигун об'ємом 1600 кубиків, що розвивав на тодішньому 93 бензині аж 80 к.с. Усе це дозволяло "шестірці" бути в лідерах продажів аж до початку 2000-х років, поки якість не скотилася в повне гівно. Вважалася "престижнішою" машиною серед голоти. У 2002 році виробництво передане на усе той же Іж, який остаточно поховав модель в 2006 році.

ВАЗ-2107

У 1982 році було почато, по усе тій же рейсталінговій схемі, як подальший розвиток моделі ВАЗ-2105. Машина мала комфортніший салон, зручніше управлінням, і трохи більше, ніж ніяким, поліпшення ТТХ. "Чумазик" в "люксі". Зрідка іменувалася ХБМ (Хочу Бути Мерседесом) із-за характерних високих ґрат радіатора.

Поза класикою

Це вже в народі якось ТАЗіками не звалося. Отже, приводимо лишень перелік - для загального розвитку, а там фанати, мо', допишуть.

ВАЗ-2108

Вісьміра, зубило, долото - тридверна блядовозка (бо ззаду хуйвискочиш). Зате перший передньопривідник

ВАЗ-2109

"Мая вішньовая дєвятка" - те саме, лише 5-дверне зубило, улюблений пепелац брателлів лихих 90-х: махнув на стрілку, трохи розібрався, і кинути (єслі чьо) не жаль.

Також

завод]

Випадкова вікі