Fandom

Ту-160 у сусідів сьогодні

265статей у
цій вікі
Add New Page
Обговорення0 Share

Командування Дальньої авіації ВПС Росії присвоїло стратегічному бомбардувальнику Ту-160 з бортовим номером 14 (реєстраційний номер RF-94103) ім'я "Ігор Сікорський". Це ім'я літак отримав на честь американського авіаконструктора, випускника КПІ, засновника компанії Sikorsky Aircraft. Рішення було прийнято в серпні 2012 року, а зараз на літак нанесли нове маркування.

Ту 160 Сікорський.JPG

Той самий Ігор Сікорський

Для ВПС РФ Ігор Іванович не американець, а російський творець першого в світі важкого бомбардувальника «Ілля Муромець», справжній патріот Росії. Бомбардувальник, що отримав ім'я американського конструктора, приписаний до авіабази Енгельс під Саратовом. Раніше на авіабазі знаходилися два Ту-160, що не мали імені. Чи буде найменовано другий, поки невідомо.

Між тим, привласнення бомбардувальнику імені Сікорського викликало суперечки. Одні офіцери впевнені, що Сікорський заклав основи американської авіації і не має заслуг перед Росією. «Сікорські» воювали проти нас по всій земній кулі», - заявив один з офіцерів, зазначивши, що за цією логікою другий безіменний Ту-160 потрібно назвати "Ернст Хейнкель", адже саме його конструкторським бюро в Німеччині був розроблений радянський винищувач- полутораплан И-7.

Інший офіцер з бази Енгельс заявив, що Ігор Сікорський не несе відповідальності за бойову діяльність гелікоптерів, розроблених його компанією. "У Афганістані та Чечні в наших хлопців стріляли АК і СКС. Але це не привід звинувачувати Михайла Калашникова та Сергія Симонова", - зазначив він. Слід зазначити, що "Ілля Муромець", створений Сікорським, деякий час зображувався на шевроні ДА.

Ігор Сікорський народився в Києві 25 травня 1889 року. У 1903-1906 роках він навчався в Петербурзькому морському училищі, а потім закінчив Київський політехнічний інститут. У 1910 році він підняв у повітря перший літак власної конструкції С-2, а в 1912-1914 роках створив літаки "Російський витязь" та "Ілля Муромець", що дали початок важкої бомбардувальної авіації.

У 1918 році Сікорський переїхав спочатку до Лондона, а потім у Париж, де уклав з міністерством оборони Франції контракт на будівництво п'яти бомбардувальників, що згодом був розірваний. У 1919 році авіаконструктор емігрував до США, де в 1923 році заснував компанію Sikorsky Aero Engineering Corporation. Сікорський помер в Істоні в Коннектікуті в 1972 році.

В даний час на озброєнні ДА ВПС Росії перебувають 14 бомбардувальників Ту-160. Правило присвоювати їм імена з'явилося в 1999 році. Згідно з цими правилами літаки можуть отримувати імена конструкторів і льотчиків, а також Героїв Радянського Союзу. Першим ім'я отримав Ту-160 з номером 7-01 - "Михайло Громов". З традиції поки вибивається лише один літак - 8-01 "Ілля Муромець".

Мілітарний портал

Випадкова вікі