FANDOM

Рутеній! Лат. - Ruthenium. Елемент, атомний номер 44, метал групи платинових.

А назва яка цікава!

В радянських і російських (московітських) книжках, енциклопедіях написано що названий на честь Росії. Відкритий російським хіміком, професором Казанського університету Карлом Клаусом в 1844 році.

А чи це так насправді?

Назва "Росія" походить від "Русі".

Але у Русі було дві відомі зарубіжні версії імені: 1) латинська Західноєвропейська "Ruzenorum", "Ruthenia" та 2) грецька Візантійська "Russia".

Московія, коли привласнювала собі ім'я Русі, використала саме грецьку "Russia", бо ця назва була близька Московії з огляду на її стосунки з Візантією, які в своєму ідеологічному зляганні привели Московію до самого "Третього Риму". Звідси і подвоєне -сс- грецького походження, чого не було в самій Русі. А й справді, Русь ніколи себе не називала "РуССь". )))) Відповідно і руССкіх в Русі не було, а лише народ руСЬкий.

Але Московія вже точно себе не називала лантинським "Ruthenia", бо по-перше, ненавиділа Захід, жила ідеологією антилатинізму, а по-друге, латинська назва приводить до етноніма "русин", "Ruthenian", а він московітам ненависний, викриває їх як самозванців.

І як так вийшло, що російський хімік відкрив елемент, і назвав його на честь Росії, але якось боком назвав? Що це таке?

А все просто! Карл Клаус не відкривав цього елементу! Банальна русская брехня!

Рутеній відкрив професор Тартуського університету німець Готфрід Вільгельм Озанн в 1827 році, та і назвав його цим іменем.

А Карл Клаус начеб-то "перевідкрив" його через 17 років та назвав "на честь Росії - рутенієм". )))) Збочений підхід, однако, чиста па-русски.

Чому справжній відкривач рутенію Готфрід Вільгельм Озанн назвав його так - невідомо.

Тоді багато елементів називали на честь держав.

Полоній - на честь Польщі. Германій - Німеччини. Францій - Франції. Галій - Галії. (Французи молодці, промутились, два елементи застовбили на свою честь )))) ).

А Рутеній - названий на честь Русі, саме України!

До речі, в часи СРСР, коли русская ідеологічна машина могутньо піарила всё русское, щодо рутенію вони мовчали, геть не фанфарили.

Ну звичайно, слова "русин" совітські московіти боялися, так що викинули його навіть з підручників.

politiko.ua

Випадкова вікі