FANDOM

HoReCa (укр. Хорека) - термін, що позначає сферу індустрії гостинності (громадського харчування і готельного господарства). Назва «HoReCa» (акронім) походить від перших двох літер у словах Hotel, Restaurant, Cafe/Catering (готель - ресторан - кафе/кейтерінг).

Існують наступні українські аналоги даного терміну
«ГРБ» (готельно-ресторанний бізнес).
«КаБаРе» (кафе, бари, ресторани).

Визначення

HoReCa - поняття, що використовується операторами і учасниками ринку. Термін «HoReCa» активно використовується рестораторами, отельєрами, шеф-кухарями, компаніями-постачальниками і виробниками обладнання, продуктів харчування та послуг для готелів/готелів, ресторанів, барів і кафе, а також іншими учасниками готельного і ресторанного бізнесу для визначення їх приналежності до ринку індустрії гостинності.

Варто виділити аспект терміну «HoReCa», пов'язаний з продажами. В лексиконі маркетологів і фахівців з продажу цим терміном позначають особливий канал збуту, іноді ще званий on-trade, відмінний від роздробу (trade off -) ; його особливість у тому, що споживач вживає куплений продукт безпосередньо в місці продажу.

Поширена думка, що останні дві букви терміну HoReCa (Ca) відповідають Cafe. Оскільки особливості барів і кафе, як каналів збуту або підвидів сфери гостинності, покриваються терміном Ресторан, остільки раціональніше відносити Ca до перших буквах Catering (кейтерінг). Відмінності між Кафе і Рестораном набагато менше, ніж між Кейтерінгом і Рестораном.

Кейтеринг

Кейтеринг (англ. catering від обслуговувати - «поставляти провізію») - галузь громадського харчування, пов'язана з наданням послуг на віддалених точках, що включає всі підприємства та служби, як і підрядні послуги з організації харчування співробітників компаній чи приватних осіб в приміщенні та на виїзному обслуговуванні. А також здійснюють обслуговування заходів різного призначення і роздрібний продаж готової кулінарної продукції.

На практиці під кейтерингом мається на увазі не тільки приготування їжі і доставка, але й обслуговування, сервіровка, оформлення і тому подібні услуги.

Види кейтерингу

Види кейтерингу розрізняють за місцем, способу надання послуг та їх вартості: *подієвий кейтерінг,

  • харчування на транспорті (у тому числі авіаційний кейтеринг або бортове харчування),
  • соціальне харчування (освітні і медичні установи, корпоративне харчування, у виправних закладах, армії і т. д.)
  • приготування їжі в приміщенні;
  • приготування їжі поза приміщення (виїзне ресторанне обслуговування);
  • контракт на постачання (доставка в офіс);
  • соціальний кейтерінг;
  • роздрібний продаж готової кулінарної продукції;
  • VIP-кейтерінг
  • катерінг напоїв і коктейлів (виїзний бар)

Види виїзного ресторанного обслуговування

Існує кілька видів виїзного ресторанного обслуговування:

  • Фуршет
  • Шведський стіл
  • Кава-брейк
  • Коктейль
  • Пікнік або барбекю
  • Банкет
  • Доставка обідів

Історія

Світовий ринок кейтерінг-індустрії почав активно розвиватися в США на початку XX століття, під час масштабного будівництва хмарочосів, для організації харчування численних робочих. Одночасно ідея отримала швидке поширення як спосіб забезпечення харчування співробітників великих промислових підприємств і офісних працівників бізнес-центрів США і Європи з метою більш ефективної організації робочого дня.

Сезонні особливості кейтерингу

Сезонність є характерною рисою галузі. Протягом року формат і тематика проведених заходів змінюються, і багато в чому залежать від свят, що відзначаються в цей період, а також погодних умов. За даними компанії Compass Group, сезонність у кейтерингу характеризується прогнозованими кількісними показниками прибутку, залишаються майже постійними для кожного сезону з року в рік.

Перший активний сезон припадає на грудень, в якому кількість замовлень досягає максимуму в другій половині місяця, і саме початок січня. Це пов'язано зі святкуванням Нового року та Різдва Христового. Найпопулярніший формат заходів сезону - банкети і буфети (фуршети). В цілому на грудень - початок січня припадає близько 25-30 % замовлень від загальної річної кількості.

Другий сезон охоплює травень, літні місяці, особливо червень і, частково, вересень. Переважають заходи, пов'язані з випускними вечорами, весіллями, корпоративними святами, які проводяться на відкритому повітрі. У цей період також популярні заходи «тім-білдінг». Формат кейтерингового обслуговування - пікнік, барбекю, буфет (фуршет). На другий сезон припадає близько 50 % замовлень від загальної річної кількості.

Третій пік характеризується бізнес-активністю і припадає на другу половину лютого, березень, квітень, вересень і жовтень. В основному послуги кейтерингових компаній затребувані на виставках, презентаціях, бізнес-тренінгах, семінарах, прес-конференціях. Основні формати заходів - кава-брейк, коктейль, буфет (фуршет). Цей період приносить власникам кейтерингових компаній близько 20-25 % від загальної річної кількості замовлень.

Найбільш непродуктивними місяцями для кейтерингових компаній є січень і листопад. У цьому сезоні затребувані в основному вечері, коктейлі та приватні заходи. На їх частку припадає менше 10 % від загального числа замовлень/

Випадкова вікі